استفاده های تجاری اسید اسکوربیک

اسید اسکوربیک، یک ترکیب طبیعی با خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که در بسیاری از غذاها مانند مرکبات، گوجه فرنگی و فلفل قرمز یافت می شود. این یک ماده مغذی ضروری برای بدن انسان و همچنین یک مکمل غذایی رایج است.

از نظر تاریخی، دریانوردان در قرن هجدهم می دانستند که آب لیمو و لیموترش می تواند به جلوگیری از بروز بیماری اسکوربوت کمک کند. در اوایل سال 1907، دو پزشک نروژی در حال بررسی بیماری های ناشی از کمبود رژیم غذایی، یک ترکیب ضروری برای پیشگیری از بیماری را در مواد غذایی کشف کردند، که در نهایت ویتامین C نامیده شد.

ویتامین C برای سلامتی بدن بسیار ضروری است. این ترکیب شیمیایی نقش کلیدی در ترمیم طبیعی بافت های بدن دارد و همچنین به تولید آنزیم در بدن بسیار کمک می کند. علاوه بر این، به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن نیز عمل کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. خرید و فروش اسید اسکوربیک بازار گسترده ای در سراسر جهان دارد.

این ترکیب همچنین در چندین کاربرد تجاری دیگر نقش اساسی دارد. اسید اسکوربیک همچنین در نانوایی ها، کشاورزی، تصفیه آب و نوشیدنی ها استفاده می شود. اسید اسکوربیک با تقویت گلوتن، به نرمی و لطافت بیشتر نان ها، کاهش ضخامت پوسته و غیره به افزایش ماندگاری نان ها کمک می کند. این ترکیب همچنین از اکسید شدن در طول تولید گوشت و آب میوه ارگانیک جلوگیری می کند. این عملکرد برای تامین کنندگان گوشت و میوه ضروری است، زیرا بسیاری از سوپرمارکت ها محصولات قهوه ای شده را خریداری نمی کنند.

اسید اسکوربیک به طور فزاینده ای برای توانایی آن در جداسازی کلر از منبع آب استفاده می شود. اسید اسکوربیک همراه با آسکوربات سدیم می تواند آب آلوده کلر را تمیز کند و آزاد شدن آن را به جریان ها ایمن کند.

عملکرد اسید اسکوربیک

عملکرد اصلی اسید اسکوربیک در محصولات مختلف به عنوان یک آنتی اکسیدان است. اسید اسکوربیک هنگامی که به عنوان مکمل مصرف شود به جلوگیری از آسیب های سلولی در بدن انسان بسیار کمک می کند. همچنین خواص آنتی اکسیدانی آن به محافظت از یکپارچگی و افزایش عمر مفید محصول کمک می کند. همچنین می توان از آن به عنوان تنظیم کننده pH نیز استفاده کرد.

استفاده های تجاری اسید اسکوربیک

از ااین ماده در تولید نان به عنوان یک افزودنی برای بهبود خواص محصولات استفاده می شود. این ترکیب شیمیایی بیشتر برای بهبود ماندگاری و کیفیت نان، در هنگام آسیاب به آرد نان اضافه می شود. اسید اسکوربیک همچنین به بهبود تعدادی از خواص نان کمک می کند. این خواص عبارتند از:

  • بهبود حجم نان
  • تقویت گلوتن نان
  • لطافت بیشتر
  • پخت سریع تر
  • کاهش ضخامت پوسته

استفاده از ویتامین C در یک نانوایی، می تواند باعث سود بیشتر، زمان تولید کمتر و رضایت بیشتر مصرف کنندگان شود. فروش اسید اسکوربیک در گریدهای مختلف برای مصارف مختلف در اینترنت امکان پذیر است.

صنعت ساخت نوشیدنی

یکی از استفاده های تجاری اسید اسکوربیک  برای تهیه نوشیدنی ها است. این ویتامین در نوشیدنی ها باعث بهبود طعم و ارزش غذایی این محصولات می شود.

فرآوری میوه ها

اسید اسکوربیک از اکسیداسیون میوه ها در برابر اکسیژن جلوگیری می کند. در نتیجه ماندگاری این محصولات را بهبود می بخشد. این اسید با کاهش PH فرآیند اکسیداسیون را کاهش می دهد. همچنین از بروز کپک و رشد میکروب های دیگر بر روی محصول جلوگیری می کند.

فرآوری گوشت

در صنعت فرآوری گوشت از این اسید برای جلوگیری از اکسیداسیون گوشت استفاده می شود. این ویتامین به عنوان یک نگهدارنده در این محصولات عمل می کند و ظاهر گوشت را تازه و برای مصرف کنندگان جذاب تر می کند.

تصفیه آب

این ترکیب در تصفیه آب نیز کاربرد دارد. در تصفیه آب از کلر برای حذف باکتری ها و عوامل بیماری زا استفاده می شود. برای حذف باقی مانده کلر موجود در آب، می توان از اسید اسکوربیک استفاده کرد. از این اسید برای خنثی سازی کلر در صنعت تصفیه آب استفاده می شود و روشی ایمن و مقرون به صرفه است.

بهبود ارزش غذایی

یکی از رایج ترین استفاده های تجاری این ترکیب استفاده به صورت مکمل غذایی است. شما می توانید این ویتامین را به صورت قرص یا پودر برای تقویت سلامت خود استفاده کنید. استفاده منظم از این ویتامین، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از شما در برابر بیماری های ویروسی و میکروبی محافظت می کند. فروش اسید اسکوربیک در داروخانه ها تحت عنوان ویتامین c برای تقویت ایمنی صورت می گیرد.

استفاده های تجاری اسید اسکوربیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.