سگ نژاد کن کورسو (کان کورسو یا کانه کورسو)
سگ نژاد کن کورسو جدش به شهر مولوس یا مولوسر باز می گردد و نامش در زبان لاتین به معنی سگ محافظ است. این نژاد ماتسیف یا بولداگ ایتالیایی نیز نامیده می شود و سگی قابل آموزش، هوشمند، اصیل و با اعتماد به نفس است که ممکن است در نگاه اول از آن بترسید. به این سگ کانه کورسو یا کان کورسو نیز می گویند و در صورتی که به خوبی او را آموزش بدهیم رابطه صمیمی با حیوانات دیگر و غریبه ها برقرار می کند و به خوبی از صاحبش محافظت خواهد کرد. در کل این سگ یک سگ شکاری است و مانند سایر سگ های شکاری رفتاری با صلابت و ظاهری خشن و بدنی سفت و محکم دارد.

ویژگی های ظاهری سگ نژاد کن کورسو

این سگ ها سری بزرگ، گونه هایی برجسته و جمجمه پهن و بزرگی دارند و ظاهرشان ستبر و عضلانی است. کن کورسو استخوان بندی درشتی دارد و بسیار قدرتمند است به علاوه گوش ها و دم بلندی دارد که برخی از افراد برای زیبایی آن را کوتاه می کنند. کان کورسو ها معمولا بین ۹ تا ۱۲ سال عمر می کنند و قد و وزن گونه های نر و ماده این نژاد با یکدیگر فرق می کند. کانه کورسو های ماده بین ۴۰ تا ۴۵ کیلوگرم و کانه کورسو های نر بین ۴۵ تا ۵۰ کیلوگرم هستند قد گونه های ماده این سگ بین ۶۰ تا ۶۶ سانتی متر و قد گونه های نر این سگ ها معمولا بین ۶۳ تا ۷۰ سانتی متر است.

نوع و رنگ پوشش

پوشش بدن این سگ ها دو لایه بیرونی و داخلی دارد که پوست لایه بیرونی کوتاه و درخشان است و در سرما ضخیم می شود، لایه داخلی هم نرم و سبک است. رنگ بدن کن کورسو ها می تواند زغالی، قرمز، شاه بلوطی، آبی، قرمز مایل به آبی، خاکستری یا سیاه و سفید باشد. در برخی از سگ های این نژاد روی نواحی قفسه سینه، انگشتان پا، چانه یا گلو ممکن است لکه های سفید رنگی را مشاهده کنید.

خصوصیات اخلاقی سگ نژاد کن کورسو

این سگ های شکاری آمادگی کامل برای هر گونه حمله ای دارند و رفتارشان اندکی تهاجمی و پرخاشگرانه است. کانه کورسو ها را اگر به خوبی آموزش بدهید می توانند رهبران خوبی باشند و جلوی تنهایی و ولگردی سایر سگ ها را می گیرند. علاقه این سگ ها به صاحبانشان بسیار زیاد است و با آن ها ارتباطی صمیمی و نزدیک دارند. به شما توصیه می کنیم که این سگ ها را با کودکانتان تنها نگذارید چرا که رابطه خوبی با کودکان ندارند، البته اگر کن کورسو را با کودکتان بزرگ کنید و به او عادت کند، رابطه خوبی با او خواهد داشت. برخلاف انتظار و ظاهر خشن کانه کورسو، کمی خجالتی است و از ارتباط با غریبه ها و سایر افراد غریبه خجالت می کشد.

انواع سگ نژاد کن کورسو

کن کورسو ها را به چند دسته تقسیم می کنند که در ادامه به توضیح ویژگی های هر یک می پردازیم.

کن کورسو ماستیف

در گذشته ماستیف های بزرگ و قوی ایتالیایی به شکار و نگهبانی می پرداختند، این سگ ها علاقه زیادی به یاد گرفتن چیزهای جدید دارند و بسیار. جذاب، باهوش و قدرتمند هستند.

کن کورسو بلو

همان طور که از نام این سگ ها مشخص است، پوشش بدنشان به رنگ آبی است و عضلاتی با طول بیشتر و پهن تر و سینه ای فراخ تر از سایر گونه های این سگ دارند. نگهبانی و دیدبانی این سگ ها بسیار خوب است و بسیار فعال و خوش اخلاق هستند.

کن کورسو ایتالیانو

این سگ به شدت فرمانبردار است و رابطه اش با کودکان بسیار خوب و صمیمی است. این سگ ها نگهبان و دیده بان های خوبی هستند و برخلاف سایر سگ های این نژاد دوست دارند بیشتر وقتشان را داخل دانه بگذرانند و جزو سگ های پرسه زن نیستند.

نحوه نگهداری از سگ نژاد کن کورسو

تربیت این سگ از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر به درستی انجام نشود، سگتان رفتار درستی با سایرین نخواهد داشت.

برای این که سگتان به بیماری های دهان و دندان مبتلا نشود حداقل یک بار در هفته دندان هایش را مسواک بزنید.

به منظور این که سگتان بتواند به راحتی راه برود و در خانه به وسیله ها آسیب نرساند، بهتر است به محض بلند شدن، ناخن هایش را کوتاه کنید.

این سگ ها برای زندگی آپارتمانی مناسب نیستند چرا که به فضای بزرگی نیاز دارند و باید در روز یک یا دو بار بدوند یا با سرعت بالا راه بروند.

سگ نژاد کن کورسو (کان کورسو یا کانه کورسو)

یک نظر برای “سگ نژاد کن کورسو (کان کورسو یا کانه کورسو)

  • مرداد ۱۴, ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۸ ق.ظ
    لینک ثابت

    سگ کن کورسو ماستیف ایتالیایی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.