آسه سولفام K

آسه سولفام K شیرین کننده ای مصنوعی و فاقد کالری است که در صنایع غذایی بسیار استفاده می شود. از فواید آسه سولفام K غیر مغذی بودن آن است. بنابراین استفاده از آن در صنایع غذایی به جای شکر موجب کاهش کالری محصولات غذایی خواهد شد. در استفاده از آسه سولفام K نباید زیاده روی نمود، زیرا ممکن است عوارضی را برای سلامتی داشته باشد. کاربرد آسه سولفام K در صنایع غذایی و همین طور تولید مکمل های ویتامین صورت می پذیرد. قیمت آسه سولفام K در بازار متفاوت بوده و تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون شرکت تولید کننده و نرخ ارز قرار دارد. برای خرید آسه سولفام K می توان به سایت های معتبر فروش شیرین کننده های صنعتی مراجعه نمود.

آسه سولفام K چیست

آسه سولفام به عنوان یک شیرین کننده مصنوعی و طعم دهنده جایگزین شکر در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این ماده برای تولید نوشیدنی ها و همین طور در صنایع دارویی استفاده می شود. این شیرین کننده اولین بار در سال ۱۹۶۷ توسط شیمیدانی به نام کارل کلاوس کشف و معرفی گردید. از خواص آسه سولفام K ماندگاری بالا و حلالیت خوب آن در آب است. همچنین کالری پایین از دیگر ویژگی های این شیرین کننده مصنوعی است. این خواص مطلوب موجب کاربرد گسترده آسه سولفام K در صنایع غذایی شده است.

مزایا آسه سولفام K

از مزایا و فواید آسه سولفام K بدون کالری و غیر مغذی بودن آن است. استفاده از این ماده علاوه بر اینکه طعم شیرینی در غذا ایجاد می کند، کالری اضافی را نیز به غذا تحمیل نمی کند.

از طرفی این شیرین کننده مصنوعی در برابر گرما پایدار است. بنابراین می توان از آن در شیرینی و کیک پزی و انواع غذاهای پخته استفاده نمد.

بیشتر بخواید: سوکرالوز

کاربرد آسه سولفام پتاسیم

شیرین کننده های مصنوعی همچون آسه سولفام پتاسیم از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند. این شیرین کننده ها بسیار شیرین تر از شکر طبیعی بوده و بعلاوه فاقد کالری هستند. تولید کنندگان محصولات غذایی در مقادیر بسیار کم از این شیرین کننده ها در تولید محصولات خود استفاده می کنند. درواقع برای شیرین کردن غذا به مقدار بسیار کمی از این ترکیبات نیاز است.

یک قاشق چای خوری شکر به طور تقریبی حاوی ۱۶ کالری است. با کاربرد آسه سولفام K به عنوان جایگزین قند با کالری صفر، این امکان فراهم می شود که مقدار زیادی از کالری های اضافی را بتوان از رژیم غذایی حذف نمود. این شیرین کننده غیرمغذی با کاهش کالری در رژیم غذایی موجب کاهش وزن یا حفظ تناسب اندام خواهد شد.

FDA توصیه مصرف روزانه حداکثر ۱۵ میلی گرم آسه سولفام را به ازای هر کیلوگرم وزن بدن مجاز اعلام نموده است. این مقدارمصرف هیچ تاثیر منفی بر سلامت افراد نخواهد داشت.

مضرات آسه سولفام K برای سلامتی

آسه سولفام شیرین کننده ای بدون کالری و غیر مغذی است. اما این ماده می تواند بر ترشح انسولین تأثیراتی منفی داشته باشد. مصرف آسه سولفام K می تواند خطر چاقی و سندرم متابولیک را افزایش دهد. افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ نیز از دیگر مضرات احتمالی این ماده است. آسه سولفام قادر است تا مقدار گلوکز جذب شده توسط سلول های روده را بین 20% تا 30% افزایش دهد. با توجه به توضیحات بالا استفاده از آسه سولفام K نمی تواند انتخاب مناسبی برای افراد مبتلا به بیماری دیابت باشد.

عبور از جفت از ویژگی های این ماده است. بنابراین ممکن است سلامت جنین را به خطر اندازد. جنین درصورتی که در معرض آسه سولفام پتاسیم قرار گیرد، در سنین بزرگسالی تمایل ویژه ای به شیرین کننده های مصنوعی نظیر آسه سولفام نشان خواهد داد. بعلاوه مصرف آسه سولفام K در دوران بارداری موجب افزایش احتمال زایمان زودرس خواهد شد. بنابراین مصرف آسه سولفام در دوران بارداری باید بسیار محدود باشد.

بروز اختلالات متابولیک و ناهنجاری‌های عصبی سیناپسی در نورون‌های هیپوکامپ از عوارض دیگر مصرف آسه سولفام است. این ترکیبات با ایجاد اختلال در عملکرد عصبی و توانایی های شناختی موجب بروز سردرد های شدید خواهند شد.

قیمت آسه سولفام K

قیمت این شیرین کننده تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. شرکت تولید کننده و برند تجاری محصول بر قیمت آن بسیار موثر است. نرخ ارز و ایرانی یا خارجی بودن محصول نیز بر قیمت آن در بازار تاثیر بسزایی خواهد داشت.

خرید و فروش

فروش و خرید آسه سولفام پتاسیم در بازار بسیار صورت می پذیرد. زیرا این ماده در صنایع غذایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. برای خرید این محصول می توان به صورت حضوری یا غیر حضوری اقدام نمود. همواره خرید از مراکز معتبر توصیه می گردد.

آسه سولفام K چیست و آیا برای سلامتی بی خطر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.