آشنایی با روش های شفاف سازی آب استخر و جکوزی

نگهداری از آب استخر  تضمین طول عمر سرمایه گذاری شما است. اگر با وجود تلاش برای راه‌ حل‌های مختلف، با آب کدر دست و پنجه نرم می ‌کنید، وقت آن رسیده است که روش های جدید شفاف سازی آب استخر را بیاموزید. مثلا یکی از تهدیداتی که اغلب برای کیفیت آب آبگرم نادیده گرفته می‌شود، بیوفیلم است – یک لایه لزج از باکتری که می‌تواند روی سطوح، از جمله لوله‌های آبگرم، تشکیل شود، که با دوز معمولی شما نمی‌توان به آن نفوذ کرد. استفاده از پاک کننده های قدرتمند بیوفیلم موجود را از بین می برد و تضمین می کند که آب اسپای شما نه تنها شفاف، بلکه سالم می ماند. علاوه بر این دوز کلر کافی می تواند به حفظ تمیزی و شفافیت آب کمک کند.

راه های شفاف سازی آب استخر و جکوزی

کنترل سطح قلیایی کل: قلیاییت کل معیار مقاومت آب در برابر تغییر pH است. این ظرفیت “بافر” آب است. هر چه میزان قلیایی کل بیشتر باشد، تغییر pH سخت تر می شود. محدوده قابل قبول برای سطوح قلیایی کل بین 90 تا 140 پی پی ام است، اما محدوده ایده آل بین 100 تا 120 پی پی ام است. شما باید یک بار در هفته با استفاده از یک کیت تست ساده، سطوح قلیایی کل را بررسی کنید. اگر قلیایی کل شما خارج از این محدوده است، قلیاییت کل را با اضافه کردن بی کربنات سدیم (جوش شیرین) برای افزایش آن یا بی سولفات سدیم (اسید خشک) برای کاهش آن تنظیم کنید.

سطح pH: حفظ تعادل pH مناسب یکی از مهمترین و اساسی ترین زمینه های مراقبت خوب از استخر و شفاف نگه داشتن استخر شما است. شما باید سطح pH را هفته ای یک بار بررسی کنید. محدوده ایده آل بین 7.4-7.6 است. فقط به یاد داشته باشید، اگر کمتر از این باشد، می توانید باعث مشکلات تجهیزات و همچنین تحریک پوست شود.

آشنایی با روش های شفاف سازی آب استخر و جکوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.