آیا اسید سیتریک در شامپو هم وجود دارد؟

در رابطه با استفاده از اسید سیتریک در محصولات مراقبت از مو در اینترنت زیاد صحبت شده است. سردرگمی های زیادی در مورد اسید سیتریک وجود دارد، برخی اطلاعات در مورد نحوه استفاده از آن برای روشن کردن مو صحبت می کنند. اطلاعات ترکیبی به اشتراک گذاشته می شود و به راحتی می توان درک کرد که چرا این همه سردرگمی وجود دارد. اکنون ما اینجا هستیم تا برخی از شایعات را از بین ببریم و درک بهتری از نحوه استفاده از آن به شما ارائه دهیم.

این ترکیب به فرمولاسیون شامپو شما اضافه می شود تا شامپو را در سطح pH مناسب نگه دارد. pH اسیدی با بار کمی منفی مو در تعامل است تا به کوتیکول، لایه بیرونی مو، کمک کند تا سطحی صاف و براق داشته باشند. خرید و فروش اسید سیتریک بازار گسترده ای در سراسر دنیا دارد.

اسید سیتریک چیست؟

در سال 1784، این ماده برای اولین بار از لیمو جدا شد. تجاری سازی تا اواسط دهه 1800 آغاز نشد. با افزایش تقاضا برای اسید سیتریک، فرآیند استخراج به سرعت غیراقتصادی شد. در طول قرن نوزدهم، دانشمندان راهی برای سنتز  آن از طریق تخمیر میکروبی کشف کردند. توسعه این تکنیک تولید کاملاً جدید در مقیاس صنعتی قابل اجرا است. در نتیجه، فناوری تخمیر به تدریج جایگزین فرآیندهای استخراج قبلی شد.

کاربرد اسید سیتریک در صنایع

این ترکیب در بسیاری از محصولات مصرفی، از مواد غذایی گرفته تا داروها و مواد شوینده استفاده می شود. این ترکیب که بیش از 70 درصد بازار جهانی اسیدهای میوه را در اختیار دارد، ترکیبی منحصر به فرد از فواید را به فرمول سازها ارائه می دهد. اسید سیتریک بر اساس ترکیب شیمیایی منحصر به فرد خود با سه گروه کربوکسیل، پرمصرف ترین اسید در کاربردهای غذایی است.

در صنایع غذایی و آشامیدنی این ترکیب به دلیل حلالیت بالا، طعم ترش دلپذیر و ویژگی‌های ترکیبی عالی طعم، اسیدساز ترجیح داده می‌شود. این ترکیب رنگ، طعم و ویتامین ها را در محصولات غذایی مختلف از جمله میوه های فرآوری شده، سیب زمینی، سبزیجات، ماهی و محصولات گوشتی تثبیت می کند. فروش اسید سیتریک در گریدهای مختلف برای کاربردهای متفاوت صورت می گیرد.

این ترکیب به عنوان یک عامل بافر به فرمولاتورها کمک می کند تا pH بهینه را برای حداکثر پایداری مواد فعال حفظ کنند. این ماده وسیع ترین ظرفیت بافری (pH 2.5-6.5) را در بین تمام اسیدهای آلی نشان می دهد و بنابراین می تواند به صنایع غذایی، مراقبت شخصی و داروسازی انعطاف لازم برای فرموله کردن محصولات نهایی مطلوب را بدهد.

مزایای کاربرد اسید سیتریک در شامپوها

این ترکیب می تواند از ریزش شدید مو جلوگیری کند. برای تحریک رشد مو لازم است نمک دریای آسیاب شده را با لیمو به نسبت مساوی مخلوط کنید. اگر موها خیلی خشک و شکننده هستند، یک نرم کننده خانگی درست کنید. 2 قسمت روغن زیتون و یک قسمت پودر اسید سیتریک را مخلوط کنید و بلافاصله قبل از شستشو از آن استفاده کنید.

اگر موهای شما دائماً گره می خورند و حالت دادن به آنها دشوار است یا پس از رنگ شدن دچار وزی می شود می توانید از شامپوهای حاوی اسید سیتریک استفاده کنید. این ترکیب به روشن شدن موها کمک می کند و اگر آن را به درستی استفاده کنید، مو تحت تأثیر آن قرار نمی گیرد. بازار خرید و فروش اسید سیتریک برای کاربرد در صنایع شوینده ها و مواد آرایشی بسیار گسترده است و درصد بالایی از تولید سالیانه را به خود اختصاص داده است.

آیا اسید سیتریک در شامپو هم وجود دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.