از دمای مناسب آب استخر شنا و جکوزی چه می دانید؟

دمای مناسب آب استخر شنا اغلب بین 25 تا 28 درجه سانتی گراد توصیه می شود و برای علاقه مندان به ورزش 26/27 درجه سانتیگراد نیز مناسب است اما کاملاً ضروری است که دمای آن از 29 درجه سانتیگراد بیشتر نشود. توجه داشته باشید که آب با دمای 15 درجه سانتی گراد، در صورت شیرجه زدن باعث شوک، تضعیف ماهیچه ها و خطرات قلبی عروقی می شود. شما  دقیقا مانند کلر استخر و سایر مواد شیمیایی باید تعادل را پیدا کنید تا بیشترین تعداد شناگران راضی کنید.

مزایای حفظ دمای مناسب آب استخر شنا و جکوزی

هیچ کس نمی خواهد به یک استخر شنای یخ زده بپرد، و یا آنقدر گرم که نتواند از شنا یا فعالیت های دیگر لذت ببرد. اگر استخر خود را در دمای مناسب برای خود و خانواده تان تنظیم کرده باشید، همه از آن لذت بیشتری خواهند برد. ترجیحات هر کس متفاوت است، بسته به اینکه برای چه از استخر استفاده می کنید و حتی زمانی که از آن استفاده می کنید. اما شما استخر خود را برای لذت بردن اکثر افراددر دمای راحت منطقی نگه دارید.

اگر آب شما خیلی داغ باشد، می تواند منجر به کم آبی، گرفتگی عضلات، استفراغ و گرمازدگی شود. این امر مخصوصاً اگر در استخر بسیار فعال هستید، صادق است. از سوی دیگر، استخری که خیلی سرد است می‌تواند منجر به هیپوترمی، مشکل در تنفس و واکنش‌های دیگری شود که خطر غرق شدن را افزایش می‌دهد. بنابراین، برای ایمنی همه، هرگز اجازه ندهید دمای آب شما خیلی زیاد یا کم شود.

با کنترل دمای استخر خود، حتی می توانید مزایای سلامتی را نیز کنترل کنید. به عنوان مثال، بسیاری از مردم در مورد مزایای سلامتی شنا در آب سرد، مانند افزایش گردش خون، سلامت روان بهتر و بهبود سیستم ایمنی صحبت می کنند. این فعالیت همچنین می تواند خطرناک باشد، بنابراین مهم است که بدانید چگونه در آب سرد ایمن بمانید.

از دمای مناسب آب استخر شنا و جکوزی چه می دانید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.