خواص پودر نارگیل و تفاوت پودر نارگیل چرب و خشک

پودر نارگیل خشک که به آرد نارگیل نیز معروف است، به صورت خشک شده است و کاربردهای زیادی دارد. این پودر ماندگاری بالایی دارد  و به طور کلی در موارد زیر استفاده می شود:

  • صنعت شیرینی پزی
  • محصولات نانوایی
  • صنایع غذایی منجمد
  • صنایع فرآوری مواد غذایی
  • صنعت خدمات غذایی
  • صنعت محصولات مصرفی

خواص پودر نارگیل

پودر نارگیل دارای منگنز برای تامین نیاز روزانه است. منگنز در متابولیسم نقش دارد و برای سنتز پروتئین های انعقاد خون، بافت استخوانی، هورمون ها و آنزیم آنتی اکسیدانی سوپراکسید دیسموتاز مورد نیاز است.

پودر نارگیل حاوی مقدار زیادی فیبر است. مصرف زیاد فیبر غذایی از غذاهایی مانند نارگیل می تواند به پیشگیری از سکته، فشار خون بالا، بیماری قلبی، چاقی، کلسترول خون بالا، دیابت و اختلالات گوارشی مانند هموروئید، یبوست، زخم اثنی عشر و سرطان روده بزرگ کمک کند.

بدن شما به مس زیادی نیاز ندارد، اما مس نقش مهمی در تولید کلاژن و گلبول های قرمز خون و افزایش جذب آهن دارد. مس همچنین به متابولیسم کمک می کند وهمچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند.

مصرف کافی مس ممکن است به شما در جلوگیری از استئوآرتریت، پوکی استخوان و آرتریت کمک کند پودر نارگیل دارای مقادیری مس است بنابراین خوردن روزانه مقداری پودر نارگیل می تواند نیاز روزانه مس بدن شما را تامین کند.

یک وعده پودرنارگیل می تواند نیاز بدن شما به سلنیوم را نیز تامین کند. بدن از ماده معدنی سلنیوم برای تولید سلنوپروتئین ها استفاده می کند، آنزیم هایی که از عملکرد تیروئید و سیستم ایمنی حمایت می کنند و از آسیب رساندن رادیکال های آزاد به DNA و بافت سلولی جلوگیری می کنند.

پودر نارگیل همچنین حاوی چربی های خوب (اسیدهای چرب با زنجیره متوسط) است. این بدان معناست که کبد شما می تواند پودر نارگیل را به سرعت متابولیزه کند و درنتیجه به بدن اجازه می دهد انرژی بیشتری مصرف کند و چربی کمتری ذخیره کند.

همچنین اسیدهای موجود در پودر نارگیل می توانند التهاب را کاهش دهند و اثرات ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارند. مواد معدنی موجود در پودرنارگیل (منیزیم، پتاسیم، آهن) گردش خون را بهبود  می بخشد و تنش عضلانی را کاهش  می دهد و همچنین سلامت مو و پوست را از درون به بیرون افزایش دهد.

تفاوت بین پودر نارگیل چرب و خشک

پودر نارگیل خشک یا بدون چربی در بخش تجاری استفاده می شود زیرا این پودر بسیار خشک است و نمی توان از آن در  پخت و پز استفاده کرد فقط در موارد خاصی می توان برای تزئین بعضی از خوراکی ها از آن استفاده کرد.

پودر نارگیل چرب به دلیل داشتن چربی فراوان در انواع کیک و کلوچه کاربرد دارد همچنین می توان از آن برای قوام دادن به انواع سوپ نیز استفاده کرد. پودر نارگیل خشک ماندگاری بسیار بیشتری نسبت به پودر نارگیل چرب دارد و همچنین  از نظرقیمت نیز ارزان تر است. پودر نارگیل خشک کالری کمتری دارد و فیبر بالاتری به نسبت پودر نارگیل چرب دارد.

از پودر نارگیل چرب می توانید یک نوشیدنی خوب درست کنید. شما می توانید پودر نارگیلی را که چربی آن بطور کامل گرفته نشده است را با آب داغ مخلوط کنید و یک شیر نارگیل عالی داشته باشید. استفاده از این نوع پودر نارگیل می تواند رشد و تکامل کودکان را تقویت کند، متابولیسم بدن افراد مسن را تقویت کند و پیری را به تاخیر بیندازد. البته زمان نوشیدن پودر نارگیل با توجه به سلیقه شما قابل تعیین است. در صورتیکه بتوانید پودر نارگیل را در شب بنوشید، ممکن است تأثیر آن بیشتر باشد.

خواص پودر نارگیل و تفاوت پودر نارگیل چرب و خشک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.