قیمت کلر کیلویی

استفاده از کلر یک راه بسیار قدرتمند برای تمیز کردن آب استخر و ایمن نگه داشتن آن برای شنا در کل فصول است. انواع کلر ایرانی و خارجی در استخرهای تجاری و خانگی استفاده می شود.

کلر یک ماده شیمیایی ضدعفونی کننده آب است که به تمیز نگه داشتن آب استخر و همچنین کاهش و جلوگیری از رشد جلبک ها و سایر مشکلات ناخواسته آب کمک می کند. انواع مختلفی از کلر استخر مانند گاز، کلر مایع، کلر قرصی، کلر دانه ای و کلر پودری وجود دارد. با استفاده از انواع مختلف کلر می توانید در تمام طول سال آب استخر را تمیز و ایمن نگه دارید. در بین انواع مختلف مواد شیمیایی کلر پودری بسیار ارزان است و می توان برای سرویس بهداشتی و آب استخر از آن استفاده کرد.

انواع کلر استخر

کلر مایع

کلر مایع یکی از کلرهای رایج است که در استخرها به عنوان ضدعفونی کننده استفاده می شود. هیپوکلریت سدیم (NaOCl) رایج ترین کلر مایع استخرهای شنا است که کلر موجود آن 10 تا 15 درصد است و با عبور گاز کلر از محلول سود سوزآور تولید می شود.

اگرچه کلر مایع را می توان مستقیماً در آب استخر تخلیه کرد اما توصیه می شود با پمپ دیافراگمی یا پمپ پریستالتیک استفاده شود. پمپ کلر می تواند به اپراتور استخر کمک کند تا سرعت جریان آب را کنترل کند. اشکالات این نوع کلر این است که مانند قرص های کلر استخر تثبیت نمی شود، بنابراین برای محافظت از کلر در برابر نور خورشید به اسید سیانوریک بیشتری نیاز دارد.

علاوه بر این، سطح pH کلر مایع بالا و تقریباً 13 است. بنابراین به مقدار زیادی اسید برای کاهش سطح pH نیاز دارد. کلر مایع برای استخرهای خانگی به دلیل در دسترس بودن محدود، خورندگی و خطرناک بودن هنگام جابجایی مناسب نیست.

قرص کلر

قرص ها انواع دیگری از کلر استخر هستند که در استخرهای بزرگ یا کوچک استفاده می شود. در چند سال گذشته استفاده از این شکل کلر بسیار رواج یافته است. قرص کلر از واکنش اسید سیانوریک و گاز کلر تولید می شود. کلر موجود در این ترکیب حدود 90 درصد است. سطح pH این نوع قرص کلر استخر تقریباً 3 است، بنابراین برای حفظ سطح pH لازم است مقداری باز به آب اضافه شود.

قرص‌های کلر استخر به آرامی حل می‌شوند، بنابراین برای شناورها، فیدرها یا کفگیر مناسب هستند. اعمال آن بسیار آسان و موثر است و نتایج دقیق تری ارائه می دهد اما گران هستند. از آنجایی که قرص‌های کلر استخر می‌توانند گچ را لکه‌دار و به تجهیزات و وینیل آسیب برسانند بنابراین تصمیم عاقلانه ای نیست که مستقیماً در آب استخر انداخته شود.

کلر پودری

کلر پودری نوع دیگری از کلر استخر است که به آن شوک  نیز می گویند. به طور کلی زمانی استفاده می شود که آب استخر نیاز به تمیز کردن شدید دارد. معمولاً باید به صورت ماهانه از آن استفاده کنید. انواع کلر ایرانی و خارجی را می توانید به این منظور مورد استفاده قرار دهید.

قیمت کلر کیلویی

کلر کیلویی برای کلرزنی روزمره استخرهای کوچک یا بزرگ مناسب است علاوه بر این، نگهداری و جابجایی آن آسان و بدون خطر است. کلر مایع برای استخرهای بزرگ تر مناسب است. در مورد استخرهای آستر وینیل، توصیه می شود شوک استخر را قبل از اضافه کردن حل کنید تا از سفید شدن آستر جلوگیری شود. کلر ایرانی کیفیت مناسبی دارد و قیمت آن کمتر از انواع کلر خارجی است.

قیمت کلر کیلویی      
برچسب گذاری شده در:             

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.