مجمع کلر پارس

کلر پارس یک شرکت تولید کننده کلر ایرانی است که در اطراف تبریز تاسیس شده است. این شرکت بخشی از کلر مورد نیاز کشور را جهت تصفیه آب و ضدعفونی آب استخر تامین می کند. کلر یکی از مواد شیمیایی بسیار پرکاربرد در صنایع مختلف است و تولید کلر پارس بخش قابل توجهی از نیاز کشور به این ماده شیمیایی پرکاربرد را تامین می کند. کلر ایرانی پارس را می توانید برای ضدعفونی آب مورد استفاده قرار دهید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که کلر می تواند اثرات منفی روی پوست شما داشته باشد. در اینجا شایع ترین مشکلات پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض بیش از حد کلر وجود دارد.

از آنجایی که کلر یک محرک طبیعی است منافذ را باز می کند و روغن های طبیعی پوست را از بین می برد که آن را مرطوب و سالم نگه می دارد. قرار گرفتن بیش از حد در معرض کلر پوست را خشک می کند و باعث تحریک و خارش می شود. قرار گرفتن مداوم در معرض کلر طی چندین سال می تواند منجر به پیری زودرس شود و سلامت پوست را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

زمانی که برای مدت طولانی در معرض کلر قرار می گیرید ایجاد بثورات معمولی است. افراد ممکن است دچار لکه های پوستی قرمز و ملتهب شوند که در صورت قرار گرفتن مداوم در معرض کلر بیشتر، خطر تبدیل شدن به تاول را در پی دارد. سوختگی همچنین متداول است ناشی از کلر بیش از حد لازم در آب است. این قرار گرفتن در معرض غلظت بالایی از این ماده شیمیایی می تواند منجر به تاول و سوختگی دردناک شود. کلر ایرانی پارس را می توانید به این منظور مورد استفاده قرار دهید.

ضد عفونی کردن آب استخر شنا با کلر

وقتی صحبت از شنا در یک استخر عمومی می شود، می دانید آبی که در آن قدم می زنید حاوی مواد شیمیایی قوی و اغلب تند است. کلر سلاح منتخب برای حفظ استخرها و جکوزی ها از باکتری ها، ویروس ها و سایر میکروارگانیسم های ناخواسته است. متأسفانه سطوح بالای کلر می تواند برای انسان نیز مضر باشد و عوارض جانبی خاصی مانند خارش و سوزش پوست و چشم ایجاد کند.

استخرهای با کلر قوی می توانند رنگ لباس شنای شما را از بین ببرند و همچنین رنگ موهای رنگ شده شما را تغییر دهند. اگر پوست حساسی دارید یا از طرفداران بوی تند استخرهای کلردار نیستید، توصیه می کنیم هر زمان که هوس کردید در استخرهای آب شور یا در دریا شنا کنید.

مزایای کلر ایرانی پارس

کلر که در آب به صورت هیپوکلریت و هیپوکلرو اسید وجود دارد، با مولکول های زیستی در سلول باکتری واکنش می دهد تا ارگانیسم را از بین ببرد. مرگ باکتری‌ها احتمالاً ناشی از حمله کلر به انواع مولکول‌ها، آنزیم‌ها، اسیدهای نوکلئیک و لیپیدهای غشایی است. کلر ایرانی پارس را می توانید به این منظور مورد استفاده قرار دهید.

این ماده ضدعفونی کننده قادر است آنزیم های مختلف را غیرفعال کند زیرا با اسیدهای آمینه حاوی گوگرد و معطر واکنش می دهد. اما هیچ تاثیری بر آنزیم‌های سیتوپلاسمی ندارد که نشان می دهد به بیومولکول‌های درون باکتری آسیبی نمی رساند. بنابراین، محققان توجه خود را به مولکول های روی سطح سلول باکتری معطوف کردند که کلر می تواند آنها را تحت تاثیر قرار می دهند.

مجمع کلر پارس
برچسب گذاری شده در:         

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.