میزان استاندارد PH استخر شنا چگونه تعیین می شود؟

pH اصطلاحی است که برای اشاره به درجه فعالیت یک اسید یا باز (قلیا) در آب استفاده می شود. پی اچ نیز مانند کلر باید در استخرها کاملا کنترل شود. pH در مقیاسی از صفر تا 14 اندازه گیری می شود که 7 خنثی است. PH آب استخر زمانی بهترین است که در محدوده 7.2 تا 7.8 نگهداری شود در واقع میزان استاندارد PH استخر شنا در این محدوده است.

اهمیت حفظ میزان استاندارد PH استخر شنا

وقتی PH زیر 7.2 بماند، آب خورنده در نظر گرفته می شود. این بدان معنی است که منجر به رسوب گچ و فلزات در تجهیزاتی مانند مبدل های حرارتی منجر می شود. علاوه بر این، نگه داشتن کلر در استخر دشوارتر است زیرا در حالی که کلر به عنوان یک ضدعفونی کننده در PH پایین موثرتر است، کلر نیز پایداری بسیار کمتری دارد و در نتیجه مصرف مقادیر بیشتری از کلر نسبت به سطوح pH معمولی مصرف می شود.

PH بالاتر از 7.8 تمایل به تشکیل آب کدر یا رسوب را افزایش می دهد. کلسیم، جزء اصلی در رسوب، یک ماده معدنی نسبتاً ناپایدار است و هنگامی که PH بالا باشد، کلسیم آنقدر محلول نیست و تمایل بیشتری به رسوب یا “ریزش” از محلول خواهد داشت که منجر به کدر شدن یا پوسته شدن می شود. PH بالا همچنین اثربخشی کلر را کاهش می دهد و در نتیجه نیاز به حفظ سطوح بالاتر کلر برای دستیابی به حداکثر پاکسازی می شود.

چگونه pH را در استخر خود افزایش و کاهش دهیم؟

اگر PH پایین باشد، یک افزایش دهنده pH برای افزایش pH اضافه می شود. اگر PH بالا باشد از کاهش دهنده pH استفاده می شود. کاهش pH به دو صورت امکان پذیر است استفاده از اسید مایع یا اسید خشک که باید به صورت اندازه گیری شده به آب استخر اضافه شوند تا سطح PH متعادل شود.

میزان استاندارد PH استخر شنا چگونه تعیین می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.