همه چیز در رابطه با فروش کلر هندی

کلر هندی نوعی کلر موجود در بازار است که از کیفیت خوبی برخوردار است و برای پاکسازی استخر شنا استفاده می شود. بازار خرید و فروش کلر هندی در کشور ما نیز رونق خوبی دارد و کلر هندی نوعی کلر وارداتی مورد تقاضا می باشد.

کلید حفظ کیفیت آب در استخر شنا شامل فیلتراسیون، کلرزنی، سطح pH، قلیاییت کل (TA) و سختی کلسیم است. سطح pH و کلر استخر خود را روزانه بررسی کنید. ترجیحا این آزمایشات باید قبل از اولین شنای روز انجام شود تا مطمئن شوید که کیفیت آب یک شبه تغییر نکرده است.

منابع بالقوه آلودگی استخر شنا ممکن است افرادی باشند که در استخر شنا می کنند، و منبع اصلی میکروب ها است. برخی از حیوانات خانگی دوست دارند در روزهای گرم در استخر بازی کنند. علاوه بر این در استخرهای روباز قورباغه ها، مارمولک ها یا حشرات ممکن است گهگاه در استخر شما غرق شوند که منبع مهمی از آلودگی هستند. زباله های اطراف مانند برگ، علف و گرد و غبار که هنگام وزش باد وارد استخر شنا می شوند همگی از منابع مهم آلودگی هستند.

نگهداری استخر شنا

اگر به درستی نگهداری نشود آب موجود در استخر شنای خانگی شما ممکن است حاوی طیف وسیعی از ارگانیسم‌های میکروبیولوژیکی (میکروب‌ها)، از جمله باکتری‌ها، ویروس‌ها و تک یاخته‌ها باشد. این میکروب ها می توانند باعث مشکلات سلامتی مانند گاستروانتریت، عفونت گوش، بینی و گلو شوند.

شما باید استخر خود را به طور منظم بررسی کنید تا مطمئن شوید که آب برای شنا سالم است. یک راه ساده برای انجام این کار این است که هر روز به استخر نگاه کنید و بررسی کنید:

  • آیا آب شفاف است؟
  • آیا می توانید ته استخر را ببینید؟
  • آیا ظاهر آب با روز قبل تفاوتی دارد؟

هر گونه تغییر مانند ابری شدن آب به این معنی است که باید قبل از شنا کردن، آب را آزمایش کنید و اقداماتی را برای بهبود کیفیت آب انجام دهید.

نکات مهم در رابطه با کلرزنی استخرهای شنا با کلر هندی

کلر یک ماده شیمیایی است که آب را ضد عفونی می کند و به حذف میکروارگانیسم های بیماریزا کمک می کند. برای افزایش نیمه عمر کلر باید از تثبیت کننده کلر استفاده کنید. به طور کلی، هر چه چرخه فیلتراسیون شما طولانی تر باشد، به کلر کمتری نیاز خواهید داشت. به طور مشابه، هرچه کلر بیشتری استفاده کنید، سیکل فیلتراسیون مورد نیاز شما کوتاه تر می شود.

به یاد داشته باشید که نیاز شما به کلر تحت تأثیر طیفی از عوامل از جمله پمپ و سیستم فیلتر، دمای آب، سطح آب، میزان زباله و تعداد شناگران در استخر شما قرار می گیرد.

سطح pH آب استخر

سطح pH نشان می دهد که آب در هر زمان چقدر اسیدی یا قلیایی است. سطح pH 7 به این معنی است که آب خنثی است. بالاتر از 7 به معنی قلیایی بودن آب است در حالی که زیر 7 نشان دهنده اسیدیته است. سطح pH بین 7 تا 7.6 را هدف قرار دهید. اگر PH آب استخر بالاتر از 8 باشد شناگران در معرض خطر بثورات پوستی هستند در حالی که PH کمتر از 7 می تواند چشم شناگران را بسوزاند.

عوامل متعددی که می توانند بر سطح pH استخر تأثیر بگذارند به عنوان مثال باران شدید، تعداد شناگران در استخر و مواد شیمیایی که برای نگهداری استخر استفاده می کنید.

بوی قوی کلر می تواند روی چشم ها، بینی و پوست تاثیر بگذارد. برخلاف تصور رایج، کلر بسیار کم باعث ایجاد بو می شود، نه  مقدار زیاد آن. کلر بسیار کم اجازه تشکیل ترکیبات کلرامین را می دهد. این ترکیبات هستند که بوی قوی دارند و باعث تحریک می شوند. اگر استخر شما بوی شدید می دهد، سطح کلر را بررسی کنید زیرا ممکن است نیاز به اضافه کردن کلر بیشتری داشته باشید.

پیشنهادات ایمنی برای نگهداری از استخر

اگر مواد شیمیایی استخر به درستی مورد استفاده قرار نگیرد می تواند خطرناک باشد. برای حفظ ایمنی به موارد زیر توجه داشته باشید:

مواد شیمیایی استخر را از سایر مواد شیمیایی دور نگه دارید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

مواد شیمیایی استخر را در نزدیکی سایر مواد شیمیایی یا قابل اشتعال از جمله بنزین، مواد شوینده یا الکل نگهداری نکنید.

همیشه طبق دستورالعمل از کلر هندی استفاده کنید.

هرگز مواد شیمیایی را با هم ترکیب نکنید – به عنوان مثال، مخلوط کردن انواع مختلف کلر با هم (مانند گرانول و مایع) می تواند باعث انفجار شود.

اگر محلول کلری که آماده کردید به شما پاشیده شد، بلافاصله لباس های آلوده را بشویید و پوست خود را به خوبی با آب فراوان بشویید.

همه چیز در رابطه با فروش کلر هندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.