همه چیز در مورد کاربرد آب اکسیژنه

آب اکسیژنه هیدروژن پراکسید  همان آب آشامیدنی است که در آن حباب های بسیار ریز اکسیژن اعمال شده است. همانطور که در گیاهان و جانوران باعث می شود رشد آنها افزایش یابد، اعتقاد بر این است  که با تامین اکسیژن بیشتر در بدن انسان از طریق خواص منحصر به فرد خود برای سلامت انسان می تواند مزایای زیادی داشته باشد.

تفاوت اصلی آب اکسیژنه  با آب آشامیدنی این است که این ترکیب حاوی یک اتم اکسیژن بیشتر است که به آن چگالی بیشتری می دهد. بنابراین، در حالی که فرمول آب بدون اکسیژن H2O است (2 اتم هیدروژن در هر 1 اکسیژن)، فرمول پراکسید هیدروژن H2O2  است (2 اتم هیدروژن در هر 2 اکسیژن). این اتم اکسیژن اضافی باعث می ‌شود مصرف خوراکی آن توصیه نشود زیرا باعث ناراحتی معده و احتمالاً اسهال می ‌شود. کاربرد آب اکسیژنه به عنوان یک عامل اکسید کننده رایج است و می تواند بسیاری از میکروارگانیسم ها را در هنگام تماس با آنها از بین ببرد.

ویژگی های آب اکسیژنه

ضدعفونی کننده سبزیجات و میوه ها

بسیاری از افراد از سرکه برای از بین بردن باکتری ها و میکروارگانیسم ها استفاده می کنند. اما همه افراد بوی قوی سرکه را که بر روی پوست این محصولات باقی می ماند (مخصوصاً آنهایی که به صورت خام مصرف می شوند) را دوست ندارند، به طوری که به عنوان جایگزین، آنها را با آب اکسیژنه شستشو می دهند.  راه دیگر این است که نیمی از پراکسید هیدروژن را به آب داخل سینک که باید گرم باشد اضافه کنید و بگذارید میوه ها و سبزیجات خیس بخورند و سپس آنها را بشویید.

خاصیت سفید کردن لباس را دارد

اگر مواد شوینده ندارید یا بیشتر از مواد طبیعی برای سفید کردن لباس های سفید خود استفاده می کنید، یک بطری آب اکسیژنه می تواند راه حل خوبی باشد . اگر پیراهن مورد علاقه خود را لکه دار کرده اید و حذف آن دشوار است کاربرد آب اکسیژنه به شما توصیه می شود فقط کافی است چند قطره آب اکسیژنه برای پاک کردن روی آن بریزید، اجازه دهید چند دقیقه واکنش نشان دهد و سپس آن را بشویید.

خاصیت ضد عفونی کننده دهان را دارد

پس از اتمام شستن دندان ها، توصیه می شود که دهان خود را با دهانشویه بشویید تا قسمت هایی که مسواک به آنها نمی رسد و مواد غذایی باقی مانده است را شستشو دهد. اگر دهانشویه شما تمام شده است آب اکسیژنه می تواند جایگزین خوبی برای آن باشد. مکانیسم استفاده از آن خیلی پیچیده نیست فقط باید مقداری آب اکسیژنه را در آب آشامیدنی رقیق کنید و چند ثانیه آن را غرغره کنید.

خاصیت ضدعفونی کنندگی مسواک را دارد

اگر فقط نگران تمیز کردن دهانمان از باکتری ها باشیم و مسواک روزانه خود را فراموش کنیم، مطمئنا نمی توانیم بهداشت دهان را به خوبی رعایت کنیم. در پایان روز، حتی وقتی مسواک زدن را تمام می کنیم و مسواک را می شوییم، تضمین نمی کند که هیچ میکروبی باقی نماند. برای ضدعفونی کردن مسواک بهتر است از آب اکسیژنه استفاده کنید و به یاد داشته باشید که هر چند وقت یکبار مسواک خود را عوض کنید.

می تواند سوراخ های بینی را پاک و ضدعفونی کند

در زمان سرماخوردگی، احساس آبریزش بینی بسیار آزاردهنده است. کاری که می توانید انجام دهید این است که آب اکسیژنه را با آب لوله کشی مخلوط کنید (و در صورت تمایل با کمی نمک رقیق شده) آن را در اسپری بریزید و از طریق بینی تلقیح کنید. این ترکیب به باز شدن راه های تنفسی شما کمک می کند. توصیه می ‌شود آب اکسیژنه و آب لوله ‌کشی را مخلوط کنید زیرا اگر نسبت بیشتری از آب اکسیژنه استفاده شود، می‌ تواند باعث تحریک غشاهای مخاطی، هم در دهان و هم در بینی شود.

می تواند جایگزین رنگ مو شود

اگر می خواهید ظاهر موهای خود را تغییر دهید ولی هیچ رنگی در دسترس ندارید می توانید از آب اکسیژنه استفاده کنید تا رنگ مسی به موهایتان بدهد البته فقط باید این ترکیب را بعد از شستن موهایتان روی موهای خیس ماساژ دهید.

می تواند به سلامت گیاهان کمک کند

برای کسانی که گیاهان را در مکان سرپوشیده در خانه یا محل کار نگهداری می کنند و نگران قارچ ها یا باکتری هایی هستند که می توانند آنها را خراب کنند، دستور العمل هایی با ترکیب آب اکسیژنه برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد. یک کاربرد آب اکسیژنه این است که برگ های گیاهان را با 2 قاشق غذاخوری آب اکسیژنه رقیق شده در یک لیتر آب لوله کشی آبیاری کنید.

همه چیز در مورد کاربرد آب اکسیژنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.