پودر کلر از کجا بخریم

در این مقاله از سایت علمی شیمی یار با ما همراه باشید تا به پاسخ پودر کلر از کجا بخریم، برسیم. در ابتدا بهتر است بدانید که کلر یکی از 94 عنصر طبیعی روی کره زمین است. ابن عنصر به طور گسترده ای در پوسته زمین،  گیاهان، در بدن حیوانات و انسان ها پراکنده است. این ترکیب شیمیایی پر مصرف در اواخر قرن 18 توسط  یک شیمی دان سوئیسی-آلمانی  به نام کارل ویلهلم کشف شد.

از آنجایی که کلر بسیار واکنش پذیر است، عمدتاً با عناصر دیگر ترکیب می شود و ترکیباتی را تشکیل می دهد. یکی از شناخته شده ترین ترکیبات حاوی کلر نمک معمولی یا کلرید سدیم است. دانشمندان بیش از 2000 ترکیب طبیعی حاوی کلر را کشف کرده اند. کلر به دلیل فراوانی و کیفیت مطلوب برای مصارف مختلف در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید پودر کلر برای مصارف مختلف از جمله ضدعفونی کردن آب استخر بسیار راحت است و شما می توانید پودر کلر را به صورت اینترنتی سفارش دهید.

استفاده از پودر کلر برای ضدعفونی آب

میکروارگانیسم ها را می توان در آب رودخانه ها، دریاچه ها و آب های زیرزمینی یافت. در حالی که همه میکروارگانیسم ها برای سلامتی انسان مضر نیستند، برخی از آنها ممکن است باعث بیماری در انسان شوند که به اینها پاتوژن می گویند. پاتوژن های موجود در آب می توانند از طریق سیستم توزیع آب آشامیدنی منتقل شوند و باعث ایجاد بیماری های منتقله از طریق آب در مصرف کنندگان شوند.

به منظور مبارزه با بیماری های منتقله از آب، از روش های مختلف ضد عفونی برای غیرفعال کردن عوامل بیماری زا استفاده می شود. همراه با سایر فرآیندهای تصفیه آب مانند انعقاد، ته نشینی و فیلتراسیون، کلرزنی آبی را ایجاد می کند که برای مصرف عمومی بی خطر است.

کلرزنی  یک روش ضد عفونی شیمیایی است که از انواع مختلف کلر یا مواد حاوی کلر برای اکسیداسیون و ضدعفونی منبع آب آشامیدنی استفاده می کند. حتی برای استخرهای شنا نیز هنوز متداول ترین روش پاکسازی استفاده از کلر به اشکال مختلف خصوصا پودر کلر است. برای اینکه بدانید پودر کلر از کجا بخریم می توانید به فروشگاه های مواد شیمیایی استخر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:
قرص کلر
کلر استخر 

چرا آب خود را کلرینه می کنیم؟

حجم زیادی از تحقیقات و مطالعات برای اطمینان از موفقیت در تصفیه خانه های جدید با استفاده از کلر به عنوان یک ضد عفونی کننده انجام شده است. مزیت اصلی کلرزنی این است که یک روش ضدعفونی خوب و ارزان و در عین حال موثر برای بسیاری از آلاینده‌های آب مؤثر است.

در مقایسه با سایر روش‌های تصفیه آب، اجرای فرآیند کلرزنی نیز نسبتاً آسان است. در واقع کلرزنی یک روش موثر در شرایط اضطراری است زیرا می تواند بار اضافی عوامل بیماری زا را نسبتاً سریع از بین ببرد. وضعیت آب اضطراری می تواند از خرابی فیلتر گرفته تا مخلوط شدن آب تصفیه شده با سایر منابع آب مثلا در حین سیلاب باشد.

چه زمانی و چگونه آب ها را کلرینه می کنیم؟

کلرزنی را می توان در هر زمان و نقطه ای در طول فرآیند تصفیه آب انجام داد – زمان خاصی وجود ندارد که کلر باید اضافه شود. برای تصفیه آب استخر شنا اما باید برنامه ریزی کنید تا کلر زیادی وارد آب نشود و سطح pH آب را تغییر ندهد.

پیش کلرزنی زمانی است که کلر تقریباً بلافاصله پس از ورود آب به تاسیسات تصفیه به آب اعمال می شود. این کار باعث حذف طعم و بو و کنترل رشد بیولوژیکی در سراسر سیستم تصفیه آب می شود، بنابراین از رشد میکروارگانیسم ها در مخازن ته نشینی و محیط های فیلتراسیون جلوگیری می کند. افزودن کلر همچنین هرگونه آهن، منگنز و یا سولفید هیدروژن موجود را اکسید می کند، به طوری که آنها نیز می توانند در مراحل ته نشینی و فیلتراسیون حذف شوند.

کلرزنی همچنین ممکن است به عنوان آخرین مرحله در فرآیند تصفیه انجام شود، که معمولاً در اکثر تصفیه خانه ها انجام می شود. هدف اصلی افزودن کلر، ضد عفونی کردن آب و حفظ باقیمانده‌های کلر است که در طول سیستم توزیع آب در آب باقی می‌مانند. کلرزنی آب فیلتر شده مقرون به صرفه تر است زیرا مقدار CT کمتری مورد نیاز است. این ترکیبی از غلظت (C) و زمان تماس (T) است. زمانی که آب از طریق ته نشینی و فیلتراسیون می گذرد، بسیاری از ارگانیسم های ناخواسته حذف شده اند و در نتیجه کلر کمتر و زمان تماس کوتاه تری برای رسیدن به اثربخشی یکسان مورد نیاز است. برای اینکه بدانید پودر کلر از کجا بخریم می توانید سایت های فروش مواد شیمیایی مراجعه کنید.

پودر کلر از کجا بخریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.