کاربردهای سدیم کربوکسی متیل سلولز در بستنی

سدیم کربوکسی متیل سلولز (CMC) یک محصول اتر آنیونی محلول در آب است که بر پایه الیاف طبیعی ساخته شده و با واکنش هیدروکسید سدیم، اتریفیکاسیون و اسید کلرواستیک تولید شده است. محلول آبی CMC عملکردهای زیادی مانند غلیظ کردن، امولسیون کردن، حفظ آب، تعلیق، تغییر شکل و تازه نگه داشتن دارد. بستنی یک سیستم پلی دیسپرس است که عمدتاً با ساختار امولسیونی مشخص می شود.

استفاده از سدیم کربوکسی متیل سلولز به عنوان یک عامل غلیظ کننده برای بهبود راندمان همگن شدن بستنی، ایجاد ساختار بافتی ظریف و نرم با طعم مطبوع و افزایش مقاومت بستنی در برابر ذوب و افزایش سرعت انبساط آن مفید است.

CMC  درجه مواد غذایی به طور گسترده در صنایع غذایی به عنوان قوام دهنده، تثبیت کننده، حفظ کننده رطوبت و امولسیفایر برای بهبود طعم استفاده می شود. از آن در تهیه ماست، نوشیدنی، ژله، شربت، کلوچه، رشته فرنگی فوری و معطر استفاده می شود. خرید و فروش کربوکسی متیل سلولز بسیار پررونق است زیرا کاربرد گسترده ای دارد.

کاربردهای سدیم کربوکسی متیل سلولز در صنایع غذایی

نوشیدنی مایع

افزودن CMC گرید غذایی به نوشیدنی مایع می تواند ذرات را به طور یکنواخت معلق کند، رنگ آن را تازه نگه دارد و عمر مفید آن را افزایش دهد. افزودن CMC ضد اسید می تواند محلول را تثبیت کند، احساس دهانی را بهبود ببخشد، کیفیت را افزایش دهد و پایداری حرارتی را افزایش دهد.

عمدتاً برای شیر سویا، شیر بادام زمینی، شیر بادام و غیره افزودن CMC درجه غذایی می ‌تواند باعث تعلیق، امولسیون، تثبیت محصول، جلوگیری از تجمع ذرات چربی و همچنین سفید کردن، شیرین کردن و از بین بردن بوی سویا شود.

در غذاهای منجمد (بستنی) افزودن CMC به غذاهای منجمد می تواند تولید کریستال ، مقاومت در برابر ذوب شدن، احساس صافی در دهان، سفیدی، افزایش حجم و غیره را بهبود ببخشد. فروش کربوکسی متیل سلولز توسط شرکت های تولید و توزیع مواد شیمیایی صورت می گیرد.

محصولات پختنی

سدیم کربوکسی متیل سلولز درغذاهای گندمی مانند نان باعث افزایش حجم شده و ریزش خرده نان را کاهش دهد. این ترکیب نان را تازه نگهداشته و رطوبت آن را حفظ کند. استفاده از CMC در نودل می ‌تواند باعث افزایش سختی، حفظ طول، بهبود احساس لطیف و صاف دهان، صرفه‌جویی در مصرف روغن خوراکی و کاهش هزینه شود.

در تولید بیسکویت و پنکیک، افزودن CMC به آرد گندم می تواند انعطاف پذیری آرد را تنظیم کند، بافت را بهبود بخشد، شکل بهتری ایجاد کند، از شکستگی جلوگیری کند، سطح کیک را صاف و درخشان کرده و احساس طعم دهانی آن را بهبود می بخشد.

مخلوط کردن CMC با پوسته کیک و پر کردن کیک یا اسپری کردن محلول CMC روی سطح کیک می ‌تواند قالب ‌گیری را ساده تر کند. این ترکیب با حفظ رطوبت به نرم نگه‌ داشتن، افزایش عمر مفید، نازکی سطح ظاهری کمک کرده و همچنین کیک را نرم، خوشمزه و همچنین ماندگاری آن را افزایش دهید.

انواع سس

سدیم کربوکسی متیل سلولز برای سس و تاپینگ هایی مانند سس بادام زمینی، رب کنجد، سس بادام و مخلوط کنجدی و غیره مناسب است. علاوه بر این، می تواند طعم ناشی از شیرین کننده مصنوعی( آسپارتام، سوکرالوز و ….) را بهبود ببخشد. CMC همچنین پایداری بسیار بهتری نسبت به نشاسته دارد و دوام و بافت این محصولات را بهبود می بخشد. خرید و فروش کربوکسی متیل سلولز در گریدهای مختلف برای کاربردهای مختلف در سایت های مختلف صورت می گیرد.

کاربردهای سدیم کربوکسی متیل سلولز در بستنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.