کاربرد مالتو دکسترین چیست؟ مکمل مالتو دکسترین

امروزه انواعی از شیرین کننده های طبیعی و مصنوعی در صنایع غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مالتودکسترین از شیرین کننده هایی است که دسته کربوهیدرات های پیچیده قرار دارد. از متالتودکسترین در بدنسازی نیز استفاده می‌شود. انواع مکمل مالتودکسترین با برندهای تجاری مختلف در دسترس هستند. مالتو دکسترین و چاقی با یکدیگر مرتبط بوده و درواقع مصرف زیاد این شیرین کننده موجب افزلیش می شود. مالتو دکسترین برای مو نیز بسیار مفید بوده و در صنایع آرایشی بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت مالتودکسترین با توجه به برند تجاری محصول و گرید تولید شده می‌تواند متفاوت باشد. برای خرید مالتودکسترین به سایت ها و مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید.

در ادامه این مطلب به بررسی مالتو دکسترین برای مو، مالتو دکسترین برای چاقی، مکل مالتودکسترین و… می پردازیم. با ما همراه باشید تا بیشتر با این کربوهیدرات آشنا شوید.

مالتو دکسترین برای چاقی

مالتودکسترین نوع کربوهیدرات و شیرین کننده مغذی است که می تواند تاثیر زیادی در افزایش وزن داشته باشد. استفاده از مالتو دکسترین در بسیاری از مکمل های افزایش وزن و ورزشی وجود دارد. مالتو دکسترین با تاثیر مستقیم بر فرآیند آنزیمی به منظور بهبود عملکرد و بیشتر شدن حجم ماهیچه مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته میزان استفاده از مکمل مالتودکسترین در بدنسازی باید در مقادیر محدود بوده و با نظر مربی یا پزشک استفاده شود. در غیر این صورت ممکن است عوارض مالتودکسترین بروز یابد.

مالتودکسترین برای مو

مالتودکسترین به عنوان ماده مرطوب‌کننده و تقویت کننده در محصولات آرایشی بهداشتی و مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. مالتودکسترین قادر است تا قدرت ممانعت از پیری آلفا هیدروکسی اسیدها را در محصولات مراقبتی افزایش دهد.

مالتودکسترین با پوششی که روی مو ایجاد می کند، موجب افزایش قطر رشته های مو می‌شود. بنابراین استفاده از محصولات حاوی مالتو دکسترین می تواند موهایی پر و ضخیم تر را به ارمغان آورد.

عرض یا قطر تارهای مو تعیین جنس مو هستند. موهای ریز ظاهری باریک تر و موهای درشت نیز ضخیم تر هستند. با استفاده از پوشش دهنده ای همچون مالتودکسترین، می توان ظاهری حجیم تر وزیبا تر برای مو ایجاد کرد.

مالتودکسترین در بدنسازی

مالتودکسترین از کربوهیدرات زود هضم محسوب می‌شود. بنابراین استفاده از آن در نوشیدنی ها و میان وعده های ورزشی برای ورزشکاران بسیار مفید خواهد بود. بدنسازان و ورزشکارانی که قصد افزایش وزن دارند، می توانند از این ماده به عنوان یک منبع خوب تامین انرژی استفاده کنند. مالتودکسترین برای هضم به آب کمتری نسبت به ترکیبات مشابه دیگر نیاز دارد. بنابراین بدون دهیدراته کردن بدن می تواند انرژی مورد نیاز را تامین کند.

عوارض مالتو دکسترین

شاخص گلایسمی مالتودکسترین بالاست و می تواند موجب افزایش سطح قند خون شود. بنابراین افراد مبتلا به دیابت یا مقاوم به انسولین، باید از مصرف آن اجتناب کرده و مقدار آن را به حداقل برسانند.

از دیگر عوارض احتمالی مالتودکسترین، خطراتی برای سلامت باکتری های روده است. کاربرد مالتودکسترین با تغییر ترکیب باکتری های روده همراه بوده و می تواند منجر به بیماری شود.

مصرف مالتو دکسترین می تواند موجب رشد ای کولی شود. این باکتری اختلالاتی مانند بیماری کرون را افزایش می دهد. در صورت ابتلا به اختلال خود ایمنی یا گوارشی از مصرف مالتودکسترین اجتناب نمایید.

مالتو دکسترین از کجا تهیه کنیم

مالتودکسترین به عنوان یک افزودنی در صنایع مختلف کاربرد دارد. بنابراین با توجه به نوع کاربرد می توان آن را از منابع مختلفی تهیه نمود. مالتودکسترین به صورت پودر در بسته بندی هایی با وزن مختلف در بازار عرضه می گردد. مکمل مالتو دکسترین را می‌توان از داروخانه ها تهیه نمود. برای استفاده از این کربوهیدرات در صنایع غذایی نیز می توان آن را از فروشگاه های سراسر کشور تهیه و خریداری نمود. همچنین امکان خرید مالتو دکسترین از سایت های فروش مواد شیرین کننده نیز امکان پذیر است.

انواع شیرین کننده مصنوعی :

آسپارتام
سوکرالوز

کاربرد مالتو دکسترین چیست؟ مکمل مالتو دکسترین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.