کرم استخر چیست و چگونه می توان از آن پیشگیری کرد؟

کرم استخر یکی از مشکلاتی است که برای استخر شنا پیش می آید و بیشتر در ساختمان هایی که اطراف استخر باغچه و فضای سبز وجود دارد اتفاق می افتد. به همین دلیل طراحی حیاط شما می تواند نقش مهمی در جلوگیری از کرم های استخر داشته باشد. اگر باغچه ای نزدیک استخر دارید، شانس شما برای یافتن موجودات ناخواسته در آب بیشتر خواهد شد. جدا نگه داشتن محوطه سازی و خاک از محوطه استخر کمک خواهد کرد، همچنین بالا بردن لبه استخر به طوری که ورود کرم ها به عرشه و افتادن در آن دشوارتر باشد در این رابطه بسیار موثر است. حفظ تمام جنبه‌های استخر مهم است و می‌توانید اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود کرم‌ استخر به آب انجام دهید.

راه های پیشگیری از کرم استخر

هفته ای یک بار به استخر خود شوک بزنید. برای شوک زدن به استخر می توانید از شوک کلر یا شوک غیر کلر استفاده کنید. شوک کلر یک ماده شیمیایی قوی است که جلبک ها و سایر میکروارگانیسم ها را از بین می برد. شوک غیر کلر یک ماده شیمیایی خشن تر است که می تواند برای از بین بردن جلبک ها و سایر میکروارگانیسم ها نیز استفاده شود.

استخر خود را زمانی که از آن استفاده نمی کنید پوشیده نگه دارید. پوشیده نگه داشتن استخر در زمانی که از آن استفاده نمی کنید به جلوگیری از ورود خاک و زباله به داخل آب کمک می کند. می توانید از روکش استخر یا برزنت برای پوشاندن استخر خود استفاده کنید. روکش استخر از ورود کثیفی ها و زباله ها به استخر جلوگیری می کند. علاوه بر این می تواند مانع از ورود کرم های سرگردان به استخر شود. اگرچه کرم ها مشکلی برای شناگران ایجاد نمی کنند اما هیچ کس دوست ندارد در آبی که کرم یا موجودات دیگری در آن وجود دارد شنا کند.

کرم استخر چیست و چگونه می توان از آن پیشگیری کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.