کاربرد استون پاک کننده لاک ناخن

استون از حلال‌های شیمیایی است که در دسته ترکیبات آلی جای گرفته است. استون یکی از رایج‌ترین حلال ها در آزمایشگاه های شیمیایی بشمار می آید. کاربرد استون در صنعت، آزمایشگاه و حتی مصارف خانگی نیز دیده می شود. از خواص استون در صنایع آرایشی بهداشتی برای تولید لاک پاک کن هایی موثر استفاده می شود. از ویژگی استون می توان به فرم مایع، بی رنگ و فراریت و قابلیت اشتعال آن اشاره نمود. انواع استون لاک پاک‌کن توسط شرکت های مختلفی تولید و در بازار عرضه می شوند. قیمت استون لاک پاک کن تحت تاثیر کیفیت و برند تجاری محصول قرار دارد. برای خرید استون لاک پاک کن می توان به سایت های معتبر فروش  محصولات آرایشی بهداشتی مراجعه نمود. فروش استون از طریق سایت امکان خریدی بی واسطه را فراهم نموده است.

استون لاک پاک کن چیست

استون از رایج ترین حلال های آلی در فرآیند های شیمیایی مختلف محسوب می شود. این ماده به عنوان یکی از پراهمیت ترین و حلال ها در واکنش های آلی، کروماتوگرافی و تبلور مجدد در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. توجه شود که بخارات استون از هوا سنگین تر بوده و بنابراین در ارتفاع پایین تری تجمع خواهد یافت. این ماده در متابولیسیم طبیعی بدن نیز به عنوان محصول جانبی تولید و البته دفع می گردد. این ماده ساده ترین و کوچکترین کتون بوده و محلول در آب است. لازم به ذکر است که این ماده باید در جای خشک، ظروف دربسته و به دور از نور خورشید و حرارت نگهداری گردد. این مایع فرار و به شدت قابل اشتعال است، بنابراین در هنگام استفاده از آن باید ایمنی را رعایت نمود.

کاربرد استون

استفاده به عنوان حلال

در تولید بسیاری از محصولات صنعتی از این ماده به عنوان حلال استفاده می شود. زیرا علاوه بر قدرت بالا، استفاده از آن به صرفه است. در آزمایشگاه ها بویژه آزمایشگاه های شیمی نیز این حلال جایگاهی ویژه داشته و عضوی جدانشدنی از آزمایشگاه بشمار می آید.

حد واسط شیمیایی

در سنتز ترکیباتی همچون متیل متاکریلات، تولید حلال هایی نظیر متیل ایزوبوتیل الکل و متیل ایزوبوتیل کتون می توان از کاربرد این ماده بهره برد.

استفاده خانگی از استون لاک پاک کن

مهم ترین استفاده خانگی از این محصول کاربرد آن برای پاک کردن لاک ناخن است. استفاده از این ماده به تایید سازمان های بهداشتی رسیده است. این ماده می تواند با عملکردی مطلوب، لاک را از روی ناخن پاک نماید. لازم به ذکر است که از استون بهداشتی می توان برای درمان جوش ها و لایه برداری پوست های خشک نیز استفاده نمود.

استون ناخن چیست

پروپانون ماده اصلی در بسیاری از محصولات پاک کننده ناخن است. حلالیت بالای استون می تواند موادی مانند رنگ و لاک را تجزیه یا حل نماید. بنابراین استفاده از آن موجب تسهیل پاک کنندگی خواهد شد. استون لاک پاک کن را می توان به یک پنبه آغشته نمود و سپس پنبه های آغشته شده را بر روی لاک ناخن کشید و آن را پاک نمود. فروش استون در داروخانه ها و فروشگاه های لوازم آرایشی بهداشته صورت می پذیرد.

خواص استون لاک پاک کن

  • برای ناخن‌های کاشت شده مناسب است.
  • اثر سفیدک بر روی پوست ایجاد نکند.
  • رقیق کننده، حلال و پاک کننده است.
  • حساسیت پوستی ایجاد نخواهد نمود.
  • پاک کننده ای باکیفیت بالاست.

قیمت استون لاک پاک‌کن

قیمت این محصول تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. درجه خلوص، کیفیت، شرکت تولید کننده، نرخ ارز و… تنها بخشی از عوامل موثر بر قیمت هستند. وزن بسته بندی نیز بر قیمت محصول موثر است. محصولات با وزن بیشتر از قیمت بالاتری هم برخوردارند.

بهترین لاک پاک کن

درواقع باید گفت هیچ محصول تولیدی در این زمینه نمی تواند کاملا بی ضرر باشد. با استفاده از لاک پاک کن می توان به راحتی لاک را پاک نمود. اما برخی از انواع لاک پاک کن ممکن است به ناخن و پوست آسیب وارد کنند. درواقع درصد بالای استون در این محصولات ممکن است پوست را خشک و قرمز نماید. دهیدراته شدن ناخن، کوتیکول و پوست اطراف ناخن از عوارض استفاده از پاک کننده های استونی غیر استاندار هستند. در پی مصرف آن ها، ناخن ها شکننده و ضعیف خواهند شد. بنابراین بهترین پاک کننده ناخن، پاک کننده ای است که حداقل آسیب را برای سلامت ناخن ها داشته باشد.

خرید و فروش استون لاک پاک کن

این ماده کاربرد زیادی داشته و از این رو خرید و فروش استون در بازار بسیار صورت می پذیرد. برای خرید استون لاک پاک کن می توان به داروخانه ها و فروشگاه های لوازم آرایشی بهداشتی مراجعه کرده و محصول مورد نظر را تهیه نمود. همچنین خرید و فروش اینترنتی این محصول نیز امکان پذیر است.

کاربرد استون پاک کننده لاک ناخن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.