در مورد مزایا پودر آسه سولفام کا چه می دانید؟

شیرین کننده ها از محصولاتی هستند که از گذشته تا امروز همواره مورد توجه بوده اند. شیرین کننده ها در انواع صنعتی و طبیعی موجودند. شیرین کننده ها را می توان به صورت مغذی و غیر مغذی نیز طبقه بندی نمود. آسه سولفام کا نوعی شیرین کننده غیرمغذی است که بسیار استفاده می شود. آسه سولفام کا شیرینی 200 برابری نسبت به شکر دارد. خواص و مزایا آسه سولفام کا و فاقد کالری بودن آن موجب شده تا برای استفاده صنعتی محبوب باشد. قیمت آسه سولفام کا تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که در ادامه این مطلب به آن خواهیم پرداخت. برای خرید آسه سولفام کا می توان به سایت های معتبر فروش مراجعه نمود.

مزایا پودر آسه سولفام کا

آسه سولفام پتاسیم شیرین کننده ای مصنوعی است که در آزمایشگاه و تحت فرآیند های شیمیایی تولید می گردد. واکنش فلورو سولفونیل ایزوسیانات با استو استیک اسید این شیرین کننده مصنوعی را تولید می کند. در ادامه به برخی از مزایا این شیرین کننده می پردازیم.

آسه سولفام کا مانند سایر قندها، کربوهیدرات نیست. از مزایا آن شیرینی زیاد است. بنابراین مقدار کمی از آن برای دادن طعم شیرین کافیست. آسه سولفام شیرین کننده ای بدون کالری است.

بدن انسان قادر نیست تا این ماده را متابولیزه کرده و هضم و جذب نماید. هنگامی که از این ترکیب به جای قند در غذا استفاده شود، کالری و انرژی موجود در غذا به طور چشم گیری کاهش خواهد یافت.

از خواص آسه سولفام کا مقاومت در برابر حرارت است. بنابراین از این شیرین کننده می توان در تهیه غذاهایی استفاده کرد که در حین پخت نیاز به درجه حرارت بالایی دارند. همچنین این ماده را می توان در غذاهای آماده نیز مورد استفاده قرار داد.

آسه سولفام نمی تواند برای باکتری ها و میکرو ارگانیسم منبع غذایی باشد. در نتیجه باکتری های موجود در دهان به دلیل عدم استفاده از آسه سولفام کا، موجب ایجاد پوسیدگی دندان نمی‌شوند. این ماده می تواند در آب نبات، دسرها و سایر موارد مشابه جایگزین مناسبی باشد. شیرین کننده های مصنوعی همچون آسه سولفام پتاسیم در برخی محصولات نظیر خمیردندان ها، نخ دندان و دهانشویه ها نیز بکار می روند. این مواد بدون اینکه باعث ایجاد پوسیدگی در دندان ها شوند، طعم شیرینی هم به این محصولات می ‌بخشند.

بیشتر بخوانید: سوکرالوز 

کاربرد آسه سولفام کا در پخت و پز

از مزایا و خواص آس سولفام کا مقاومت و ماندگاری بالای آن در دماهای بسیار بالاست. بنابراین به راحتی می‌توان از این شیرین کننده مصنوعی فاقد کالری در پخت و پز استفاده نمود. بعلاوه آسه سولفام کا ایمنی محصولات در فرآیندهایی همچون پاستوریزاسیون و کاهش رطوبت از طریق حرارت را نیز افزایش خواهد داد.

خواص آسه سولفام کا

  • بدون مواد مغذی
  • فاقد کالری
  • بدون اثر پوسیدگی بر دندان
  • شیرین تر از شکر (تقریبا ۲۰۰  برابر)
  • مناسب برای بیماران دیابتی
  • بدون ناخالصی های آلی
  • عاری از ناخالصی های نامحلول
  • فاقد مواد حساسیت زا
  • طعم قابل قبول
  • ثبات رنگ
  • افزایش ماندگاری محصول

موارد مصرف آسه سولفام کا

این محصول کارایی زیادی در صنایع غذایی دارد. در ادامه به برخی از موارد استفاده از آسه سولفام کا اشاره شده است.

  • صنایع آبمیوه سازی
  • تولید نوشابه های رژیمی
  • تولید آب نبات ها و شکلات های دیابتی
  • و…

عوارض آسه سولفام کا

نمی توان گفت شیرین کننده های مصنوعی کاملا مضر هستند یا کاملا بی ضرر هستند. اما نحوه استفاده و مقدار مصرف آن‌ها می تواند در تعیین مضر یا بی ضرر بودن آن ها تأثیر گذار باشد.

آسه سولفام کا قادر است تا میکروبیوم روده را مختل کرده و موجب افزایش وزن بدن در موش ها گردد. البته بیشتر شیرین کننده های مصنوعی نیز عملکردی مشابه را نشان می دهند. زایلیتول و برخی قندهای الکلی نیز اثری مشابه داشته و باعث اختلالاتی در عملکرد روده خواهند شد.

شیرین کننده های مصنوعی در صورت استفاده درست به عنوان ابزاری کاربردی در کاهش وزن و مدیریت بهتر قند خون عمل می کنند. اما این مصرف بیش از حد آن هاست که می تواند موجب بروز عوارض جانبی شود. درنهایت می توان گفت استفاده کوتاه مدت از شیرین کننده های مصنوعی همچون کاربرد آسه سولفام کا عوارض خاصی را در بر نخواهد داشت.

قیمت آسه سولفام کا

قیمت این ماده تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. خارجی یا ایرانی بودن محصول بر قیمت آن بسیار موثر است. محصولات خارجی قیمت های بیشتری نسبت به نمونه های مشابه داخلی دارند. نرخ ارز و برند تجاری محصول نیز از دیگر عوامل موثر بر قیمت هستند.

برای خرید آسه سولفام پتاسیم می توان به سایت شرکت های معتبر فروش مراجعه نمود.

در مورد مزایا پودر آسه سولفام کا چه می دانید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.