اسانس کولا

اسانس ها از ترکیباتی هستند که در غذایی کاربردی ویژه دارند. کاربرد اسانس در صنایع غذایی و آرایشی بهداشتی و تولید عطر بسیار صورت می پذیرد. اسانس کولا نوعی اسانس گیاهی است که به دلیل خواص ویژه کاربردی صنعتی یافته است. از کاربرد اسانس کولا در صنایع غذایی در تولید نوشابه، شکلات، نوشیدنی های انرژی زا و… استفاده های فراوانی صورت می پذیرد. خواص اسانس کولا موجب شده است تا در طب سنتی نیز از آن استفاده شود. قیمت اسانس کولا در گرید های مختلف متفاوت است. برای خرید اسانس کولا می توان به سایت های معتبر عرضه کننده اسانس مراجعه نمود.

اسانس کولا چیست

اسانس کولا ترکیبی معطر با بویی بسیار قوی از کولا دارد. استشمام رایحه این اسانس بسیار دلپذیر است و از آن برای معطر کردن نوشیدنی گازدار استفاده می شود. این محصول به صورت مایع در بازار عرضه می گردد و از اسانس‌های پر طرفدار در سراسر جهان محسوب می شود. این محصول در گرید های خوراکی و صنعتی تولید می شود. دانه‌های کولا شامل ترکیباتی از جمله کافئین، تئوفیلین، کولانین و… هستند. ترکیبات موجود در اسانس کولا باعث تحریک اعصاب شده و پس از مصرف آن ها انرژی انسان زیادتر می شود. برای استفاده از اسانس کولا در محصولات تنها چند قطره کافیست.

کولا چیست

کولا دانه‌ای است که از درختی با همین نام به دست می آید. درخت کولا دارای ارتفاعی برابر با ۲۰ متر است که با برگ های بیضی شکل و گرد هایی زرد رنگ شناخته می شود. از جمله مواد تشکیل دهنده دانه کولا کافئین، کولانین، تئوفیلین و تئوبرومین است.

این مواد دانه کولا را به یک عامل محرک و انرژی زا مبدل ساخته اند. پس از استفاده از کولا توسط داروشناسی اهل جورجیا در تولید نوشیدنی کوکا کولا، این دانه در سطح جهان بسیار معروف شد.

انواع اسانس کولا

اسانس کولا در گرید های خوراکی و صنعتی تولید و عرضه می شود. از گرید های خوراکی در صنایع غذایی و طب سنتی استفاده می شود. گرید های صنعتی نیز در تولید محصولاتی همچون انواع صابون، خمیر دندان، شامپو و سایر شوینده ها استفاده می شود. از کاربرد اسانس کولا در صنایع تولید عطر نیز بهره برده می شود.

خواص اسانس کولا

دانه های کولا از درختی به همین نام گرفته می شود که بومی آفریقا است. دانه های کولا مصرف خوراکی دارند و در برخی کشورها به عنوان آجیل مصرف می شوند. اسانس کولا را می توان به روش های مختلف از دانه های کولا به دست آورد و در کاربرد های مختلف استفاده نمود.

ترکیبات موجود در این اسانس موجب بهبود گردش خون، تقویت سیستم ایمنی، بهبود هضم و جذب غذا، کاهش فشار خون و کاهش وزن خواهند شد. این اسانس به دلیل کافئین بالا اثرات شادی بخش و ضد افسردگی داشته و در ساخت داروهای ضد افسردگی کاربرد دارد. در ادامه به برخی از خواص اسانس کولا اشاره شده است.

  • معطر با رایحه ای قوی
  • دارای عطر بی نظیر کولا
  • فرم مایع و استفاده آسان
  • تقویت کننده سیستم ایمنی بدن
  • ممانعت از بروز افسردگی

کاربرد اسانس کولا

کاربرد اسانس کولا در صنایع غذایی بسیار صورت می پذیرد. از این ترکیب در ساخت انواع نوشیدنی، انواع آب نبات، پاستیل و شکلات و… استفاده می شود.

صنایع آرایشی و بهداشتی از دیگر صنایعی است که از کاربرد این اسانس بهره می برد. این اسانس به دلیل فواید بی نظیر در ساخت انواع کرم، لوسیون، خمیر دندان، شامپو و خوشبو کننده استفاده می شود.

کولا و محصولات آن برای بسیاری از کشورها استراتژیک محسوب شده و تجارت آن ها یک منبع درآمد مهم محسوب می شود.

عوارض مصرف یبش از حد اسانس

فواید ذکر شده از کولا با مصرف بیش از حد می تواند موجب بروز عوارض گردد. مصرف بیش از حد مواد حاوی این اسانس موجب بروز سردرد و سرگیجه، تپش قلب، کم خونی و فقر آهن، وابستگی، بی خوابی و فشار خون بالا خواهد شد.

مصرف این اسانس به خانم های باردار توصیه نمی شود، زیرا ممکن است موجب بروز عوارض در آن ها گردد.

خرید و فروش اسانس کولا

کاربرد اسانسهای کولا در صنایع مختلف منجر به خرید و فروش گسترده آن ها در بازار شده است. برای خرید این اسانس در انواع مختلف می توان به صورت حضوری یا غیر حضوری اقدام نمود. فروش از طریق سایت امکان خریدی بی واسطه را برای مصرف کننده فراهم نموده است.

قیمت اسانس کولا

قیمت اسانس کولا به عوامل مختلفی وابسته است. گرید تولید شده، نرخ ارز، برند تجاری محصول و خارجی یا ایرانی بودن آن تنها بخشی از عوامل موثر بر قیمت محسوب می شوند.

اسانس کولا چیست و چه کاربردی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.