کاربرد اسید فسفریک خوراکی چیست و چه مصارفی دارد؟

اسید فسفریک از ترکیباتی است که در صنعت کارایی ویژه‌ای دارد. انواع اسید فسفریک در گرید های خوراکی و صنعتی تولید و در بازار عرضه می شوند. اسید فسفریک خوراکی در صنایع غذایی کاربردی گسترده دارد. استفاده از اسید فسفریک خوراکی در تولید نوشابه و نوشیدنی های گازدار مورد استفاده قرار می گیرد. خواص اسید فسفریک در مواد غذایی موجب کاربرد گسترده آن شده است. برای خرید اسید فسفریک به سایت ها و مراکز معتبر فروش مواد شیمیایی مراجعه نمایید.

تفاوت اسید فسفریک خوراکی و صنعتی

برای طبقه بندی انواع اسید فسفریک روش های مختلفی وجود دارد. اما بر اساس درصد خلوص، فسفریک اسید را می توان به سه دسته تقسیم بندی نمود.

اسید فسفریک صنعتی

از این انواع در تولید انواع ترکیبات شوینده، صنایع نساجی، تصفیه پساب و تولید ظروف تفلون استفاده می شود. این گرید از خلوص کمتری برخوردار است.

اسید فسفریک خوراکی

این انواع دارای خلوص بالایی بوده و از کاربرد اسید فسفریک خوراکی در تولید روغن نباتی، نوشیدنی های گازدار، خوراک دام و مکمل های غذایی استفاده می شود.

اسید فسفریک آزمایشگاهی

این گرید دارای خلوص بسیار بالایی بوده و از آن در سنتز ترکیبات آلی استفاده می شود.

اسید فسفریک خوراکی در تولید پودر کیک و شیرینی

از نمک های فسفریک اسید برای تولید انواع پودر کیک و تولید خمیرهای آماده استفاده می شود. از کاربرد این اسید در تولید بسیاری از کیک ها و شیرینی ها استفاده می شود. پودرهای مخصوص آشپزی نیز که در بسته بندی های مخصوص و در وزن های متفاوت قابل تهیه هستند، از مقادیر مختلفی اسید فسفریک برخوردارند.

اسید فسفریک خوراکی در نوشابه

از کاربردهای مهم اسید فسفریک خوراکی می توان به استفاده از آن در تولید نوشابه اشاره نمود. بعلاوه این ماده در غذاهای خوراکی جهت ایجاد طعم در غذا مورد استفاده قرار می گیرد. فسفریک اسید را می توان به صورت انبوه و قیمت بسیار مناسب تولید نمود. اسید فسفریک یکی از ترکیبات اصلی موجود در انواع نوشابه های گازدار و غذاهای اسیدی بوده و از این رو ماده ای بسیار حائز اهمیت در صنایع غذایی است.

کاربرد اسید فسفریک خوراکی در پزشکی

از اسید فسفریک در ساخت آسپرین استفاده می شود. این اسید دارای یون هیدروژن فراوان بوده و بعلاوه آلایندگی کمتری نسبت به اسیدهای دیگر دارد. از این اسید در پزشکی به عنوان عامل تمیز کننده سطح دندان استفاده می‌شود.

خمیردندان ها نیز ازجمله محصولات حاوی فسفات هایی همچون دی کلسیم فسفات، سدیم فسفات، کلسیم پیرو فسفات و تری کلسیم فسفات به عنوان براق کننده دندان هستند.

اسید فسفریک 85 درصد

اسید فسفریک صنعتی و اسید فسفریک خوراکی از اسید های پرمصرف محسوب می شوند. برای خرید اسید فسفریک 85% به سایت ها و مراکز معتبر عرضه مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمایید. این ماده در صنایع مختلف کاربرد داشته و از این رو خرید و فروش آن در بازار جهانی بسیار گسترده خواهد بود.

قیمت و نحوه خرید

اسید فسفریک در صنایع غذایی و دارویی از ترکیبات مهم محسوب می شود. این اسید یک ماده اولیه برای تولید محصولات مختلف در صنعت است. بنابراین کیفیت آن بر کیفیت نهایی محصول موثر است. بنابراین توصیه می شود این محصول را تنها از منابع معتبر فروش تهیه نمایید.

قیمت اسید فسفریک خوراکی نسبت به نوع صنعتی بیشتر است. این به درصد خلوص بالاتر گرید خوراکی مرتبط می شود. نرخ ارز و خارجی یا ایرانی بودن محصول نیز بر قیمت آن تاثیر بسزایی دارد.

 

کاربرد اسید فسفریک خوراکی چیست و چه مصارفی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.