بک واش استخر چیست و چرا باید انجام شود؟

با بک واش استخر یا شستشوی معکوس از یک استخر تمیز و درخشان در تمام فصل لذت خواهید برد. البته در کنار بک واش استفاده از مواد شیمیایی استخر مانند قرص و پودر کلر نیز ضروری است. به خاطر داشته باشید که برای دستورالعمل‌ های خاص مربوط به بک واش را درست اجرا کنید تا بهترین نتیجه را کسب کنید. بک واش جریان آب را معکوس می کند تا زباله های به دام افتاده را از محیط فیلتر خارج کند.

بک واش استخر چگونه انجام می شود؟

شستشوی معکوس مهم است زیرا استخر شما اغلب کثیفی، زباله و ناخالصی های مختلف دیگر را در طول زمان جمع می کند. این تجمع باعث مسدود شدن فیلتر شما و کاهش توانایی آن در تمیز کردن آب می شود. شستشوی معکوس یا بک واش از جریان شستشوی معکوس برای تمیز کردن فیلتر آب در یک استخر کثیف استفاده می کند. همچنین به جلوگیری از کدر شدن آب کمک می کند، زیرا ممکن است به دلیل کثیفی بیش از حد و زباله ها کدر شود. آب شفاف بهتر به نظر می رسد و همچنین سالم تر است.

پس از شستشوی معکوس، شستشوی فیلتر ضروری است. شیر چند پورت را در موقعیت «شستشو» قرار دهید یا مراحل مناسب را برای نوع شیر خاص خود دنبال کنید. پمپ را حدود 1-2 دقیقه روشن کنید تا بستر شن و ماسه ته نشین شود. به یاد داشته باشید که همیشه قبل از چرخاندن دسته شیر چند پورت، پمپ را خاموش کنید.

پس از اتمام آبکشی، پمپ را خاموش کرده و شیر چند پورت را به موقعیت «فیلتر» برگردانید. اگر شیر فشاری دارید، آن را به تنظیمات فیلتر برگردانید. فیلتر شما اکنون برای از سرگیری فیلتراسیون عادی آماده است.

بسته به استفاده از استخر و شرایط آب، فرآیند شستشوی معکوس و آبکشی را هر ۱ تا ۴ هفته یکبار تکرار کنید. تعمیر و نگهداری منظم عملکرد مطلوب را تضمین می کند و عمر فیلتر شنی شما را افزایش می دهد.

بک واش استخر چیست و چرا باید انجام شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.