بوراکس برای اسلایم چیست؟

بوراکس یک ماده معدنی پودری و سفید رنگ است. بوراکس نام تجاری سدیم بورات، ترکیبی از اسید بوریک و نمک است. این ترکیب شیمیایی به اسلایم بافت فوق العاده ای می دهد و از طریق پوست یا تنفس جذب بدن نمی شود. تنها در صورتی برای بدن سمی است، که بلعیده شود. زمانی که آن را با آب مخلوط می کنید، مراقب باشید تا کسی آن را ننوشد.

اسلایم یک نوع خمیر بازی، مخصوص کودکان است. این خمیر بازی دارای قابلیت کشسانی بسیار زیادی است. می توان آن را به شکل های بسیار مختلفی در آورد. این وسیله بازی باعث افزایش خلاقیت و مهارت در کودکان می شود. امروزه اسلایم بین کودکان بسیار محبوب و شناخته شده است. این خمیر بازی در رنگ ها و اندازه های مختلف در بازار وجود دارد. شما می توانید برای کودکان خود در منزل این خمیر بازی را درست کنید.

چگونه برای اسلایم از بوراکس استفاده کنیم؟

شما می توانید برای تهیه اسلایم از بوراکس استفاده کنید. این ترکیب شیمیایی را می توانید از عطاری های محل و یا سایت های فروش محصولات شیمیایی خریداری کنید. این ترکیب شیمیایی با نام های دیگری همچون سدیم بورات، سدیم تترابورات یا تترابورات دی سدیم در بازار شناخته می شود.

این ترکیب شیمیایی دارای کاربرد های بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد. برخی از کاربردهای بوراکس شامل استفاده به عنوان آفت ‌کش برای حشرات، قارچ‌ها و علف‌های هرز است. همچنین این ترکیب شیمیایی را می توان در محصولات دیگری مانند پاک ‌کننده، محصولات مراقبت شخصی و بسیاری از محصولات دیگر نیز یافت کرد.

توصیه می شود پودر بوراکس را از دسترس کودکان دور نگه دارید. ممکن است این پودر توسط کودکان بلعیده شود و اثرات جانبی کوتاه مدت یا بلند مدتی بر روی سلامتی آنها داشته باشد. عوارض کوتاه مدت آن شامل، تحریک چشم، پوست و مشکلات دستگاه گوارشی است.

در برخی موارد این ترکیب شیمیایی، می تواند بسیار تحریک کننده باشد و باعث بروز عوارضی جانبی از جمله تهوع، بثورات پوستی، تحریک دهان و مشکلات تنفسی شود. عوارض بلند مدت این ترکیب شیمیایی، شامل ایجاد اختلالات در هورمون های جنسی و مشکلات گوارشی در فرد باشد.

روش استفاده از بوراکس

برای تهیه اسلایم از بوراکس، شما می توانید از این دستورالعمل پیروی کنید. برای تهیه اسلایم با استفاده از بوراکس، شما به مقداری چسب مایع، مقداری بوراکس، یک همزن، آب و چند ظرف نیاز دارید. می توانید از انواع رنگ ها برای زیباتر شدن اسلایم خود نیز استفاده کنید. ابتدا مقداری آب را درون یک ظرف ریخته و چسب را به آن اضافه کنید، به خوبی بهم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

در یک ظرف دیگر درون مقدار کمی آب، رنگ مورد نظر خود را اضافه کنید. این عمل را تا جایی انجام دهید که رنگ دلخواه خود را بدست آورید. سپس در یک ظرف دیگر مقداری آب ریخته و بوراکس را درون آن مخلوط کنید. توجه داشته باشید که بوراکس در آب گرم بهتر حل می شود.

حین مخلوط کردن بوراکس، چسب و رنگ را نیز اضافه کنید. مخلوط را به آرامی بهم بزنید تا مخلوط شما قوام خوبی بگیرد. مخلوط را از ظرف خارج کرده و با دست مالش دهید تا اسلایم شما شکل بگیرد. به یاد داشته باشید بعد از بازی با اسلایم، آن را درون یک ظرف در بسته نگهداری کنید.

بوراکس در اسلایم، باعث ایجاد پیوند قوی تر در مولکول های چسب شده و خاصیت ژلاتینی به خمیر می دهد. این ترکیب شیمیای با ایجاد پیوند های ماکرو، باعث افزایش خاصیت کشسانی اسلایم می شود.

بوراکس برای اسلایم چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.