جیوه قرمز در تلفن قدیمی

جیوه قرمز در تلفن های قدیمی ممکن است وجود داشته باشد، اما ممکن است یک افسانه ای بیش نباشد. جیوه قرمز در واقع یک ترکیب شیمیایی بسیار کمیاب است که گفته می شود دارای قدرت تخریب بسیاری زیادی است و در تولید سلاح های هسته ای استفاده می شود.

هیچ مدرک معتبری در مورد ماهیت جیوه قرمز در دسترس نمی باشد. اما نظریه های متفاوتی درباره ای ماهیت این ماده در جهان وجود دارد. برخی از محققان معتقدند که جیوه قرمز در تولید سلاح های هسته ای کاربرد دارند، اما برخی دیگر معتقدند جیوه قرمز یک افسانه ساخته دست سودجویان است.

به گفته برخی از محققان جیوه قرمز نوعی ایزوتوپ جیوه معمولی است. این ماده بسیار خطرناک تر از جیوه معمولی است و از آن به عنوان حلال برای اورانیوم 235 استفاده می شود. از جیوه قرمز در سلاح های هسته ای به عنوان منبع نوترون ها استفاده می شود.

جیوه چیست

جیوه یک عنصر طبیعی در محیط زیست ما است که از طرق مختلف بسیار منحصر به فرد است. این عنصر تنها فلزی است که در حالت طبیعی خود به شکل مایع وجود دارد و یکی از سمی ترین فلزات سنگین روی زمین است.

البته سمی بودن این ماده و خطرات بهداشتی و زیست محیطی که غلظت بالای آن به وجود دارد، به تازگی کشف شده است. این بدان معناست که این ماده در زمان های گذشته یک عنصر رایج در طیف گسترده ای از محصولات مصرفی، درمان های دارویی و فرآیندهای صنعتی بوده است.

جیوه این قابلیت را دارد که فلزات دیگر را در خود حل کند و خواص آنها را تغییر دهد. این عنصر در بین فلزات سنگین دارای کمترین نقطه انجماد و جوش است. همه این ویژگی ها آن را در طول سالیان به یک کالای مطلوب تبدیل کرده است. یک نوع کمیاب از این عنصر جیوه قرمز است که بیشتر در تلفن های قدیمی یافت می شود.

انواع مختلف جیوه

جیوه از این نظر منحصر به فرد است که تنها فلز سنگینی است که در حالت طبیعی در حالت مایع وجود دارد. با این حال، این بدان معنا نیست که نمی تواند به یک جامد یا گاز تبدیل شود. به طور کلی، سه نوع مختلف جیوه در جهان وجود دارد که شامل موارد زیر است:

جیوه عنصری

این نوع از جیوه احتمالا همان نوع جیوه ای است که اکثر مردم با شنیدن این کلمه به آن فکر می کنند. زیرا چندین دهه است که در دماسنج ها، فشارسنج ها و سایر ابزارآلات هواشناسی استفاده می شود. جیوه عنصری که در اصطلاح علمی به عنوان Hg نیز گفته می شود، فلزی در خالص ترین شکل و به طور معمول یک مایع است. اما می تواند حالت فیزیکی آن را تغییر داد.

جیوه غیر آلی

این نوع جیوه زمانی تشکیل می شود که با عناصر دیگر (به جز کربن)، مانند کلر، اکسیژن یا گوگرد ترکیب شود. پس از واکنش با عنصر دیگر، جیوه به یک ترکیب غیر آلی جیوه مانند کلرید جیوه، اکسید جیوه یا سولفید جیوه تبدیل می شود. این ماده به طور کلی به شکل یک پودر کریستالی سفید در بازار یافت می شود.

جیوه آلی

این نوع جیوه معمولا خطرناک ترین نوع جیوه در نظر گرفته می شود. ترکیبات جیوه آلی زمانی تشکیل می شوند که جیوه با کربن واکنش می دهد. بسیاری از ترکیبات آلی جیوه در محیط زندگی ما وجود دارد، به عنوان مثال متیل جیوه در محیط زندگی انسان بسیار یافت می شود و برای سلامتی انسان بسیار مضر است.

جیوه قرمز

نوعی از جیوه در جهان وجود دارد که به نام جیوه قرمز معروف است. براساس گفته برخی از محققان جیوه قرمز یک نوع ایزوتوپ جیوه عنصری به رنگ قرمز است. در ده های گذشته از جیوه قرمز برای تولید تلفن و رادیو نیز استفاده می شده است؛ بنابراین ممکن است این ماده را در این وسایل قدیمی نیز یافت کنید.

جیوه در محیط زیست

جیوه از طریق انواع فرآیندهای طبیعی از جمله فوران های آتشفشانی، آتش سوزی جنگل ها، فرسایش سنگ های حاوی این عنصر و چندین پدیده دیگر تولید می شود. با این حال، مقدار قابل توجهی از جیوه موجود در اتمسفر ما از منابع ساخت بشر منتشر شده است. در واقع، دانشمندان بر این باورند که غلظت فعلی جیوه اتمسفر سه برابر بیشتر از قبل از انقلاب صنعتی در جهان است.

منبع اصلی انتشار جیوه در محیط زیست، صنعت معدن است. از این عنصر در معدن برای استخراج فلزات گرانبها و سنگ معدن هایی مانند طلا استفاده می شود. جیوه همچنین در فرآیند احتراق سوخت های فسیلی نیز تولید می شود و در جو آزاد می شود.

جیوه قرمز در تلفن قدیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.